Friday, January 30, 2009

Trip ke kerteh & cherating..



















Assalamualaikum..

Lama jugak tak menulis ni..bukan ape, lepas blk dr Pasir Gudang hari tu, sempat rehat kat rumah sehari je..pastu ahad tu terus ke Kerteh..sepupu aku bertunang..anak sulung kepada adik kepada ayah aku la..tapi mlm tu kamera tertinggal plak, takde la aku amek gambar..cuma gambar ptg masa persiapan tu ada la..

Kitaorg duduk sane smpai hari selasa..majlis pertunangan tu hari isnin..so selasa pg tu singgah jap kat umah sepupu zaujah aku..husband dia pensyarah kat TATI..so dia beli umah kat situ..

Lepas tu kitaorg terus gi check in kat Western Suria Beach Resort..dlm 40km jugak dr kerteh..zaujah aku nak jln2 sgt kat cherating (takleh tggu lepas bersalin ke..)..ni ada gambar sket..gambar ni pun waktu tgh mandi kat swimming pool..lain2 mase mane bawak kamera..

Keesokan harinya, kitaorg gi santuari penyu..mcm biasa la..ada abi penyu dgn naqib penyu..Then ptg tu, kitaorg gi naik bot menyusuri sungai cherating..pjg lebih kurang 4km..tapi dpt cover lebih kurang 3km je..takleh masuk smpai dlm sbb bot tak muat..tapi mmg seronok la..mcm2 ciptaan Allah yg bole kita lihat..tgh2 naik bot tu anak aku tertido kepenatan..

Hari khamis tu kitaorg pun blk..sebelum tu, on the way sempat singgah kedai kopi Hai Peng kat Kemaman..then sempat la beli ole2 sket kat sedara..Alhamdulillah smpai umah parents aku around kul 4.30 ptg..kat karak terpaksa berenti kejap kat Genting Sempah, wife aku muntah2..maybe sbb jln pusing2 kut..(err..aku bawak laju ??)

Wassalam..

2 comments:

  1. bang.. ko tetap maintain kurus ek.. ape rahsianye.. haha.. ngan jambang2 lagik.. haha..

    nanti aku suh halim visit ur blog.. mesti banyak dia nak komplen..

    well.. jauh jalan pi cherating.. but the best part is kopi haipeng kemaman.. ohh.. siot la..

    er ko ingat tak kita pernah camping kat kemaman kat masa lepas matrik.. haha.. lawak giler.. tidor kat pantai..

    ReplyDelete
  2. rahsianya? main futsal la bro..haha..halim ada blog ke? bg kat aku..

    kita penah pegi kemaman skali ke? yg dgn roy tu pantai balok la..

    ReplyDelete